Bejelentkezés

Logó

Adja meg e-mail címét és jelszavát!


Mégse

Jelszó megváltoztatása

Bejelentkezési segédlet

Kérjük, itt adja meg e-mail címét, hogy el tudjuk küldeni a szükséges linket, mellyel jelszava megadása nélkül, rögtön bejelentkezhet weboldalunkra!



Mégse

Kereső

 Dokumentumok közt nem keres!


Bemutatkozás
About us


Profilom

Profil szerkesztése Jelszó módosítása

Kijelentkezés

Nemzetközi kapcsolatok

 

Iskolánk fennállása óta folyamatosan építjük nemzetközi kapcsolatainkat: Belgium, Izland, Lengyelország, Anglia, Norvégia, Svédország, Németország, Portugália mind olyan országok, ahol diákjaink már többször megfordultak különböző programjaink keretében.

Külföldi kapcsolataink három nagy csoportra bonthatóak annak alapján, milyen forrásból nyertünk rájuk támogatást, illetve milyen célokat valósítottunk meg egy-egy külföldi út folyamán.

2007 és 2013 között az Európai Unió által meghirdetett Lifelong Learning program keretében folyamatosan pályáztunk Comenius Iskolai Együttműködések kategóriában nemzetközi diákcserék megvalósítására, illetve a Leonardo da Vinci (szakképzési projekteket támogató) programban külföldi szállodai gyakorlatok megvalósítására. Fentieken kívül egyéb, saját kezdeményezésű, külföldi kapcsolattal is büszkélkedhetünk.

A jelenleg zajló 2014 - 2020-as Európai Uniós költségvetési ciklusban a nemzetközi iskolai együttműködések Erasmus + program néven, kibővített tartalommal futnak.

Iskolánk

pályázási ciklusban egyaránt támogatást nyert a (KA-1 –es (tanárok mobilitása) programban. A KA-1-es pályázat célja az oktatásban, képzésben és ifjúsági területen dolgozók szakmai fejlődésének támogatása a tanítás, képzés és ifjúsági munka minőségének fejlesztése és megújítása érdekében. Munkatársaink beszámolóit az adott évre kattintva érhetik el.

Ugyancsak kaptunk támogatást a KA-2 – es programban a 2015/18-as pályázati ciklusban, amely pályázattípus diákok mobilitását támogatja. Oldalunkon követhetik most lezárult, három éves – 2015-2018 - között zajló projektünk eseményeit, melynek címe: ’T.E.A.M. – Together Everybody Achieves More’(Csapatban – Együtt Mindannyian Többet Érünk) és 5 EU tagállam; - Németország, Belgium, Skócia, Észtország és Magyarország – együttműködésében zajlott. 

A program során foglakoztunk a külföldön való tanulás és munkavállalás gyakorlati kérdéseivel, a migrációval és a befogadással, gondolatokat és megoldási javaslatokat gyűjtöttünk egy olyan iskolaépület megtervezéséhez, amely a diákok számára a szokásosnál élhetőbb teret nyújt. Sőt megterveztünk és megépítettünk egy kisméretű energiatermelő szélkereket, amelyet a német iskola területén állítottunk fel. Sokat gondolkodtunk közösen a közösségi média használatával kapcsolatosan felmerülő problémákról, azaz, sokféle módon megpróbáltuk bebizonyítani, hogy együtt többet érhetünk el!

Nemzetközi együttműködésünknek egy német iskola, a Baden- Württemberg tartományban található Schelklingen-ben működő Urspringschule a koordinátora. Kapcsolatunk 1997 óta folyamatos.

Ők gondozzák a projektek közös honlapját, amely a http://comenius.urspringschule.de. webcímen érhető el. A jelenlegi programunkban új elemként szerepel egy blog is, ahol a programban résztvevő diákok osztják meg gondolataikat, fotóikat, beszámolóikat minden érdeklődővel; részben a projekt munkanyelvén, azaz angolul, de magyarul is.

 

Mivel iskolánkban nagy hagyománya van a nemzetközi projektekben való részvételnek; a korábban futó programokról Comenius, illetve a szakképzés esetében, Leonardo címszó alatt találhatnak részletes információkat, beszámolókat és némi ízelítőt is a projektmunkák folyamatáról és eredményeiről honlapunkon.


Projektmunkák és beszámolók 

Tovább >>


Információk, érdekességek korábbi iskolai együttműködéseinkről

Comenius

Nemzetközi iskolai együttműködéseink a Comenius program keretében

Iskolánk már a kezdetektől folyamatosan részt vett az Európai Unió Comenius Iskolai Együttműködések programjában. E program célja az volt, hogy közösen megtervezett projektek során a diákok nemzetközi környezetbe kerülve, közös feladatok együttes megoldása során a gyakorlatban éljék át mindazt, amit az „európaiság” szó jelenhet. Comenius projektjeink célja különböző európai középiskolák és iskolánk közötti szoros és tartalmas együttműködés kialakítása, rendszeres személyes kapcsolat megteremtése a diákok és tanárok között, tanár- és diákcserék lebonyolítása, az eltérő nemzeti sajátosságok, gondolkodásmód, oktatási rendszerek felfedezése. Célunk volt továbbá, hogy partnereinkkel (és rajtuk keresztül egész Európával) megismertessük hazánkat, nevezetességeinket, kulturális és szellemi örökségünket. Szeretnénk, ha diákjaink nyelvi képességei a projektek segítségével fejlődnének.

A Comenius Iskolai Együttműködések rendszerében három vagy annál több oktatási intézmény együttesen pályázott támogatásra. A pályázatok elbírálása két körben történt; először EU, majd nemzeti szinten. Így fordulhatott elő, hogy egy pályázó iskola ez utóbbi szinten nem kapta meg a támogatást, vagy nem kívánt részt venni a következő programban. Ez magyarázza azt, hogy noha az elmúlt 15 év során számos iskolával volt alkalmunk közösen dolgozni, az egyes projektek résztvevői nem azonosak.

Első sikeres projektünk az 1998-2001-es időszakban zajlott a német Urspringschule-val, amely azóta is koordinátora közös csapatunknak, és egy angliai iskolával „European Cultural Panorama" címmel, majd 2002-2005 között következett a „Water, the Essence of Life” projekt, immár 8 intézmény - az előbbiek mellett egy svéd, egy izlandi, egy román - erdélyi, egy belga és egy portugál iskola – együttműködésében. Témánk a víz jelentőségét vizsgálta környezetvédelmi, kulturális, művészeti és tudományos oldalról is. A „The Future inOur Hands" című harmadik pályázatunk 2005 és 2008 között ismét nyolc ország közös tevékenységét jelentette, egy kicsit más összeállításban, a romániai magyar iskola helyébe egy lengyel iskola lépett. A projekt az gazdaság egyes szektorai és a környezet kapcsolatát vizsgálta.

A sorban negyedik Comenius projektünk 2008-2010 között zajlott:
Make a Difference - European Footprint on Our World" címmel. A koordinátor Németország mellett Magyarország, Belgium, Anglia, Norvégia és Olaszország vett részt a projektben, melynek célja az volt, hogy a résztvevő iskolák tanulóinak figyelmét felhívja a széndioxid kibocsátás környezetromboló következményeire, tudatosítsa a diákokban személyes felelősségüket ebben a kérdésben és lehetőségeket, módszereket mutasson meg, ismertessen fel a tanulókkal, amelyekkel egyéni és iskolai szinten is csökkenthető ez a fajta környezetszennyezés.

2010 – 2012 között „Common Roots – Common Future” címmel zajló projektünk fókuszpontja a közös gyökerekből egy közös jövő felé növekvő európai állampolgárság gondolata volt. A projekt során történelmi, nyelvészeti, irodalmi, földrajzi, néprajzi-gasztronómiai szempontból vizsgáltuk, hogy mit is jelenthet a közös múlt, és megnéztük, hogy mit jelenthet a közös jövő az EU államaiban politikai, szociális, kulturális és emberi jogi szempontból. Ebben a projektben Anglia és Olaszország helyett Skócia és Bulgária, valamint régi-új tagként, Izland vett részt.

Ez utóbbi két projektünk számos közös eredményét megtekinthetik honlapunkon. Csapatunknak van egy közös honlapja is; http://comenius.urspringschule.de. Itt további anyagokat találhatnak korábbi és jelenlegi projektjeinkről.

Sikeres pályázatunknak köszönhetően 2012-14 között is részt veszünk a programban. Az új projekt címe: „Dwindling Resources – Growing Challenges”, a téma a fogyatkozó erőforrások által felvetett új kihívásokkal foglalkozott.

Dwindling Resources - Growing Challenges 2012-2014

Tovább »

Common Roots - Common Future 2010-2012

Tovább »

Make a Difference - European Footprint on Our World 2008-2010

Tovább »

Leonardo

Szállodai gyakorlat Stockholmban

Tovább »

A summary of our project "Vocational Training in Stockholm"

Tovább »

 


2010

Tovább »

2008

Tovább »